GRA ŚREDNIOWIECZNY HANDEL
Cel gry to osiągnięcie jak największych zysków z handlu z miastami średniowiecznej Europy przy zapewnieniu wszystkich potrzeb miastaKażde miasto dysponuje towarami o łącznej wartości 1000 solidów określonymi w karcie miasta
Każde miasto musi zapewnić dostawy wszystkich towarów, jakie potrzebuje o łącznej wartości 1000 solidów
Potrzeby miasta:
1. Żywność dla mieszkańców (sól, zboże, śledzie, wino, przyprawy) – przynajmniej 400 solidów
2. Materiały do wykonania odzieży (futra, sukno, jedwab) – przynajmniej 200 solidów
3. Budulec do zbudowania budynku użyteczności publicznej(według zapisów w karcie miasta) – przynajmniej 200 solidów
4. Towary luksusowe dla elity miasta – przynajmniej 100 solidów
5. Surowiec/budulec potrzebny do zapewnienia funkcjonowania miasta (według zapisów w karcie miasta) – przynajmniej 100 solidów
Zysk to nadwyżka towarów w stosunku do potrzeb miasta
Rodzaj towarów określony jest z góry dla każdego miasta. Jest ich 5 rodzajów, w tym towary luksusowe. Ich ilość i wartość są określane przez zespół pod warunkiem jednak, że łączna ich wartość wynosi 1000 solidów.
Charakterystyka "towarowa" miasta
I ETAP GRY: PRZEDSTAWIENIE 16 min. (2 min./miasto)
Grupy przedstawiają miasta: towary, potrzeby, położenie i środki transportu oraz komunikację
II ETAP GRY: PLANOWANIE (5 – 8 min.)
Grupy planują trasy kupców, podział puli pieniędzy, strategie handlu nadwyżkami
III ETAP: REALIZACJA (10 min.)
Grupy realizują swój plan działania, podróż – transakcje
IV ETAP: KOREKTA PLANU (5 min.)
Grupy podsumowują wyniki, przeprowadzają korektę i planują polepszenie wyników. Możliwość pobrania kredytu
V ETAP: REALIZACJA (10 min.)
Grupy dokonują dalszych transakcji
VI ETAP: PODSUMOWANIE (5 min.)
Grupy dokonują ostatnich wpisów i obliczeń, oddają karty zysków
Czas: 35 min. akcji + 15 min. wprowadzenia = 50 min. + przygotowanie „planszy”
Podsumowanie całości i ogłoszenie wyników oraz ewaluacja na kolejnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz